utorok 11. októbra 2022

Jesenné predsavzatia II. (október)

 



         V septembri som si „poriešil“ pár drobných kamienkov do mozaiky môjho zdravia a – skvelý benefit navyše, ktorý je úžasným „katalyzátorom“ ďalších zmien – veľmi sa z toho teším. J  

        Nuž, tu sú teda moje „jesenné predsavzatia“ na október. Uvádzam ich už v prvej polovici mesiaca, lebo na rozdiel od septembra, kedy som sa chcel o ne podeliť až potom, ako už budú viac-menej vžité, teraz sa chcem tou verejnou informáciou motivovať, aby som zabojoval aj za ne... A tiež preto, že viacerí ste prejavili záujem, tak aby ste nemuseli čakať pridlho.

        a)    Starostlivosť o telo: Stop tvrdému alkoholu. Tento mesiac sa chcem vzdať všetkého silnejšieho alkoholu. Nemám s ním nejaké problémy, ale ...obľúbil som si (najmä whisky – pol deci večer ku filmu) a ...netreba mi. Benefity nápojov s vyšším obsahom alkoholu sú skutočne malé. Po mesiaci uvidím, či to nenechám tak už natrvalo (s výnimkou nejakej oslavy, raz za čas). 

        b)    Starostlivosť o myseľ: menej televízie – viac kníh. Prosím, nečítajte tento môj text ako bulvár, ktorý pozná len extrémy. Nie je to u mňa tak, že celý deň sedím len pred televízorom, a knihu nevezmem do ruky. Moje predsavzatie je také, ako som napísal: menej/viac. Trochu zmeniť ten pomer. Priestor na zmenu vidím v tom, že každý večer pozerám buď nejaký šport alebo film. Niekedy však tie filmy, čo dávajú v televízii, nestoja za to a na tie, ktoré mám doma, práve nemám náladu. Takže tu je možnosť – vypnúť... a siahnuť po literatúre. Chcem sa do niečoho poriadne začítať, ako kedysi...  

        c)      Starostlivosť o dušu: Serióznejšia ranná modlitba. Robievam to tak, že ráno, keď vstanem, idem na toaletu a zacvičím si. Potom si namiešam jačmeň (teraz mám kvalitné zemiaky, tak si aj jeden očistím a surový zjem), sadnem si do kresla a kým chrúmem zemiak a pijem jačmeň... poďakujem sa za noc, spánok a všetko, čo sledujem u seba a okolo seba, ako dary Božej láskavej starostlivosti, ktoré vôbec nie sú žiadnou samozrejmosťou. Ale... chcem tomu dať väčšiu hĺbku.

Pozn. na záver: Cieľom týchto mojich vyznaní je ...vyznať sa z mojich predsavzatí. A ambíciou nie je, aby ste sa vy pozreli na seba, ako máte tieto moje veci vyriešené. Možno ste dlhoroční abstinenti, televíziu nepozeráte a modlitbu máte tiež výbornú. Ale o to nejde. J Skúste sa pozrieť, kde vy potrebujete pridať v starostlivosti o svoje telo, myseľ a dušu... a skúste si takto „poriešiť“ nejaký SVOJ zlozvyk, resp. dobrozvyk. Budeme sa v tom vzájomne podporovať, ak chcete.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem už vopred za Váš komentár. Žiadam len o slušnosť a prosím o vecnosť.

Nenahraditeľný (aj) v seniorskom veku – rozhovor s Benom Whittakerom

  Keď som bol v roku 1987 v USA, v Detroite ma náš známy Steve vzal do veľkého obchodného centra. Steve bol milý, sedemdesiatročný, postav...